sobota, 12 grudnia 2015

Recenzja "Sherlock Holmes Znak Czterech"- Arthur Conan Doyle

link
Imię i nazwisko autora: Arthur Conan Doyle
Tytuł książki: Sherlock Holmes Znak Czterech
Tytuł oryginału: Sherlock Holmes the Sign of the Four
Liczba stron: 178
Wydawnictwo: Wydawnictwo Olesiejuk


Opis książki:
Druga z kolei powieść o przygodach Sherlocka Holmesa. Do detektywa amatora zgłasza się panna Mary Morstan, która od śmierci ojca dostaje co roku, w ten sam dzień, piękną perłę. Holmes i Watson usiłują odkryć, kto i dlaczego je przysyła i co znaczy tajemniczy napis "Znak czterech". Śledztwo odsłania mroczne tajemnice sprzed wielu lat. Piękna kobieta, wielki skarb, chciwość i zbrodnia...
~Wydawnictwo Olesiejuk~




Druga część o wybitnym detektywie Sherlocku Holmesie i jego przyjacielu Johnie Wotsonie. Tym razem na Baker Street przychodzi piękna panna Morstan, która chce żeby detektyw dowiedział się co stało się z jej ojcem. Mija dziesięć lat od zaginięcia, a ona co roku, tego samego dnia dostaje po jednej znakomitej perle. Kto zamordował ojca panny Mary? Kto przysyła perły? Czym jest Znak Czterech? Przeczytajcie opowieść o sławnym detektywie. Dowiecie się wszystkiego!

link
Nie muszę wam chyba powtarzać, że Holmes jest geniuszem samym byciem? Tym razem było tak samo. Muszę przyznać, że ta część akurat bardziej przypadła mi do gustu. Chyba przyzwyczaiłam się do stylu pisania autora i ta powieść była bardziej wciągająca od poprzedniej. Niby Sherlock Holmes to kryminał, ale nawet tego nie czuć. Znajdują się tam sprawy z zabójstwem, ale są one tak jakby tłem do całej tej fabuły ksiażki. Najbardziej wyczekiwanym momentem jest opowieść sparawcy. Dowiadujemy się w ten sposób najwięcej potrzebnych informacji. Podoba mi sie stosunek bycia detektywa. Nie traktuje tych spraw jak bardzo poważna sprawa, oczywiście przykłada się do tego, ale robi to z taką lekkością i szybkością, że nawet nie wiesz, że powieść się już skończyła.

Podsumowując ta część o sławnym detektywie bardziej przypadła mi do gustu niż poprzednia. Mam nadzieję, że trzecia część jeszcze bardziej mi się spodoba. 
Ocena: 8/10
A wy czytaliście Sherlocka Holmesa? Podobał wam się? Podzielcie się opinią w komentarzu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)