wtorek, 16 stycznia 2018

Wiedźma z Lustra- Maggie Stiefvater


Imię i nazwisko autora: Maggie Stiefvater
Tytuł książki: Wiedźma z Lustra
Tytuł oryginału: Blue Lily Lily Blue
Liczba stron: 416
Tom: 3
Cykl: Król Kuków
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal
Opis książki:

Blue Sargent dorasta w domu pełnym kobiet, z których każda jest jasnowidzką, medium lub wróżką. Nie bardzo umie odnaleźć się w towarzystwie przeciętnych nastolatków. Jednak jej przyjaciele – uczniowie elitarnej męskiej szkoły Aglionby – z pewnością nie są przeciętni: Noah Czerny – duch zamordowanego przed laty chłopaka; Ronan Lynch, który potrafi wyjmować przedmioty ze swoich snów; Adam Parrish – zamknięty w sobie, obdarzony magicznymi zdolnościami. I wreszcie Gansey – lider całej grupy, który budzi w niej uczucia, o jakie by się nie podejrzewała…
Ich celem jest znalezienie legendarnego walijskiego króla Glendowera. Są bliżej niż kiedykolwiek dotąd. Ale nie tylko oni go szukają…
Wokół przyjaciół zaciska się pajęcza sieć intryg, gróźb i kłamstw. W dodatku pod ziemią znika matka Blue, Maura. A w jaskiniach czai się jeszcze ktoś. Ktoś, kogo nie wolno obudzić pod żadnym pozorem…

~Lubimy Czytać~

Chyba ten, kto choć trochę czytał mojego bloga wie, co myślę o pani Stiefvater. Mogłaby ona pisać o sadzeniu marchewek i tak co by nie napisała to czytałoby się to i czytało. Tak było i w tym momencie, kiedy w końcu sięgnęłam po trzeci tom Króla Kruków. Styl autorki jest cudowny, ciężko potem z niego wyjść i zacząć czytać inną powieść, bo mentalnie jeszcze zostaje się w poprzedniej. Jedynie czego tutaj mi brak to opis bohaterów, ponieważ ciężko było mi sobie ich wyobrazić. Wydawali się płascy. Nie można się tutaj nudzić, mimo że akcja nie pada łep na szyję. Wszystko toczy się tutaj swoim tempem. 
Przejdę jeszcze tutaj do fabuły. Nie była ona jakaś szczególnie pociągająca, czegoś mi tutaj brakowało. Gdy dotarłam do ostatniej strony to zdziwiłam się, że to już koniec. W porównaniu z poprzednimi tomami to ta jakoś najmniej mnie urzekła, mam nadzieję, że czwarty tom i przy okazji ostatnia część to wszystko zrekompensuje. 

Podsumowując ten tom jak wszystkie inne spod pióra tej autorki mi się podobał, jednak nie był on  najlepszy. Czekam na finał. 

Ocena: 7/10

Ulubiony cytat:

"-Dwa to okropna liczba. Wiążę się z rywalizacją, walkami i morderstwami.
-Albo małżeństwem - rzekł Adam, zastanawiając się nad tym.
-Jedno i to samo - odparła Persefona."

Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 2,7  cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 160,3 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)