sobota, 5 maja 2018

Niedobry Pasterz- Przemysław Borkowski


Imię i nazwisko autora: Przemysław Borkowski
Tytuł książki: Niedobry Pasterz
Liczba stron: 487
Tom: 2
Cykl: Zygmunt Rozłucki
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Opis książki:
 
 W podolsztyńskim lesie zostaje brutalnie zamordowana piętnastolatka. Ślady na ciele oraz ubraniach wskazują, że morderca był bezwzględny.
Kiedy w kilka dni po odnalezieniu zwłok okoliczny pijak przyznaje się do winy, sprawa wydaje się zamknięta. Do momentu, gdy na komisariat przychodzi ksiądz miejscowej parafii i oznajmia, że to on zabił dziewczynę.
Presja mediów i społeczeństwa, by znaleźć mordercę, jest na tyle duża, że policja zwraca się do psychologa Zygmunta Rozłuckiego, który podejmuje śledztwo dopiero wtedy, kiedy do Olsztyna przybywa jego dawna miłość – żądna władzy dziennikarka Janczewska.
Działając w duecie, przysporzą sobie wielu wrogów, a ich własne życia znajdą się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. 
 
~Lubimy Czytać~
 
Dawno, ale to dawno nie czytałam kryminałów. Ostatnio chyba był to Sherlock Holmes, jednak ta książka, którą ostatnio przeczytałam, czyli Niedobry Pasterz jest jak najbardziej dzisiejsza i mogę nawet napisać, że nawiązuje trochę do tematów, o których ludzie nie chcą rozmawiać. 
Byłam bardzo sceptycznie nastawiona do tej książki, pierwsze 50 stron nieco mnie zniechęcała, ale co strona było lepiej, akcja zaczynała się rozpędzać, więc z większą chęcią zaczynałam śledzić losy Rozłuckiego oraz  Karoliny. Przedstawione były trochę tematy dotyczące psychologii, a więc coś dla mnie. Autor w dobry sposób zobrazował to co dzieje się w głowie głównego bohatera, co myśli, odczuwa i jaki zrobi następny krok. Można było się z nim zżyć i denerwować się jego głupimi zachowaniami.
Ta lektura bardzo wciąga, gdybym miała więcej zagospodarowanego czasu przeczytałabym ją w dwa dni, ale teraz przynajmniej mogłam się nacieszyć tą powieścią o kilka dni więcej.  Koniec książki trzyma w napięciu nie wiem co się stanie dalej. Jednak nie musicie czytać jej po kolei, ponieważ trochę zdenerwowałam się, że to drugi tom, ale do poprzedniego są tylko nawiązania.

Podsumowując "Niedobry Pasterz" bardzo mi się podobał, dawno nie czytałam kryminału, ale ten był strzałem w dziesiątkę, polecam przeczytania, mimo że kilka tematów było nieco drastycznych, ale o to chodzi w tym gatunku.

Ocena: 8/10  

Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 4,3  cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 106,3 cm.


 
 DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU "CZWARTA STRONA" ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA TEJ KSIĄŻKI!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)