środa, 14 grudnia 2016

Recenzja książki "The Secret Garden"- Frances Hodgson Burnett



Imię i nazwisko autora: Frances Hodgson Burnett
Tytuł książki: The Secret Garden
Liczba stron: 444
Wydawnictwo: Ze Słownikiem
Opis książki:

Tajemniczy ogród jest powieścią obyczajową napisaną przez Frances Hodgson Burnett opublikowaną w roku 1911. Książka zaliczana jest do literatury dziecięcej i uważana jest za najlepszą powieść tej autorki. Historia opowiada losy Mary Lennox, dziewczynki urodzonej w Indiach, która wychowywana była przez hinduską nianię. Mary jest dziewczynką samolubną i niegrzeczną, która po śmierci rodziców przeprowadza się do Anglii do swojego wujka. Mary czuje się w domu wuja opuszczona i osamotniona, ale zmienia się to w chwili gdy kolorowy ptaszek pokazuje jej wejście do tajemniczego ogrodu, który staje się jej drugim domem.


Dzisiejsza recenzja będzie trochę inna niż wszystkie, ponieważ nie będę tutaj poruszała wątków o powieści Pani Burnett, lecz sam sposób wydania całej tej książki. Jak możecie zauważyć po tytule książka jest po angielsku, jednak nie jest to takie zwykłe wydanie tej lektury, ponieważ ma ona coś co odmienia ją nieco, a mianowicie ma wbudowany słownik. Ja bardzo lubię czytać książki w innym języku i takie rozwiązanie jest dla mnie bardzo przydatne. Normalnie spadła mi z nieba. Poprzez czytanie chcę poszerzyć swój zasób słówek, a mając taką książkę już nic nie jest mi straszne. Po prostu nie katujecie się szukając poszczególnego słówka w słowniku, staje się to dla Was zabawą, a uczycie się nie zwracając na to zbytniej uwagi.

Trochę o tym jak to wszystko wygląda. Na początku macie słownik najczęściej powtarzających się wyrazów w danej powieści, natomiast na końcu już kompletny słownik. Do tego i to jest chyba najlepsze co może być na każdej stronie znajduje się margines, na której pogrubioną czcionką zaznaczone są wyrazy, które mogą sprawiać Wam większą trudność. Nie zawsze znajdowały się tam wszystkie słówka, których potrzebowałam, ale praktycznie zawsze były one w słowniku na końcu.

Tak to wygląda w środku :)

Podsumowując. Jestem bardzo zadowolona Z tego wydawnictwa i z czystym sumieniem mogę Wam ją polecić. Nie jest ona tylko dla początkujących osób które chcą czytać książki po angielsku, ale dla każdego, kto posiada podstawowy zakres słownictwa. I ostatnie: jeśli chodzi o cenę to jest ona bardzo adekwatna i niektórym może się wydawać, że to dużo, ale uwierzcie ta książka jest warta swojej ceny. Ogólnie takie książki do nauki trochę kosztują, a ta nie jest tak bardzo wysoka do tego jakościowo, jest ona bardzo dobrze wydana. Jakby były jeszcze skrzydełka po bokach to cieszyłabym się jeszcze bardziej :) 

Ocena: 9/10


Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 2,1 cm.
Mój cel: 159 cm.
Pozostało: 42,8 cm.

I na sam koniec oczywiście bardzo dziękuję Wydawnictwu ze Słownikiem za możliwość przeczytania tej książki :)'


Link do strony wydawnictwa: klik

16 komentarzy:

  1. Thanks for informative post)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki sposób wydania książki jest świetny, szczególnie dla kogoś, kogo poziom angielskiego nie jest wybitnie zaawansowany. Sama mam chrapkę na jakąś taką książkę, dlatego kto wie, przy przypływie gotówki może zakupię ;)
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, bardzo dobrze, że takie wydawnictwo jest w Polsce.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Książkę zamierzam przeczytać jednak nieco w innym wydaniu. Tajemniczy Ogród nie kusi mnie; jako lektura średnio mi się spodobała. Pomyślę nad innym tytułem. (:
    Pozdróweczka! :D
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tajemniczy Ogród jest książką godną polecenia. Czytałam ją 4 lata temu i taki powrót do niej dobrze mi zrobił :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. To idealna okazja do przypomnienia i utrwalenia sobie słownictwa, a także rozpoczęcie przygody z czytaniem w oryginale. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Very interesting post) Thanks for sharing )
    Would you like to follow each other on g+? Please let me know and I follow you back)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :) I will follow you, if you do this first ;)
      Regards!

      Usuń
  7. Supersprawa! Sam z chęcią przeczytałbym taką książkę po angielsku ze słownikiem :P

    http://subiektywniekrystix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. So interesting post) Thanks a lot)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)