niedziela, 21 stycznia 2018

Gra Endera- Orson Scott Card


Imię i nazwisko autora: Orson Scott Card
Tytuł książki: Gra Endera
Tytuł oryginału: Ender's Game
Liczba stron: 328
Tom: 1
Cykl: Saga Endera
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Opis książki:
Wobec śmiertelnego zagrożenia nadciągającego z kosmosu Ziemia przygotowuje swoją broń ostatniej nadziei. Jest nią chłopiec, w którym odkryto zalążki niezwykłego geniuszu wojskowego. Czas nagli, a przyszłość dwóch cywilizacji spoczywa w rękach dziecka..
~Lubimy Czytać~ 
Po jakiś dwóch latach chciałam sprawdzić co mam w zakładkach, "chcę przeczytać" w mojej przeglądarce i zobaczyłam właśnie Grę Endera, ale nie miałam ochoty czytać tej książki. Po jakimś czasie moja siostra mi ją pożyczyła stwierdzając, że jest w porządku. Długo zwlekałam z czytaniem jej. Gdy w końcu po nią sięgnęłam początek naprawdę mi się spodobał. Nie lubię tematyki kosmosu zawartej w książkach, jednak tutaj zaczęło mi się to podobać, pomysł umieszczenia tutaj dzieci również. 
Po jakimś czasie to wszystko mi się przejadło. Autor naprawdę rozciągnął dany schemat na kilkanaście, kilkadziesiąt stron, w końcu to wszystko zaczęło mnie nudzić i czekałam na koniec powieści. 
Bardzo podobała mi się tutaj jednak przemiana Endera, to jak zachowywał się po kilku latach przebywania w kosmosie, jak sobie ze wszystkim radził, jakie podejmował decyzje będąc naprawdę młodym chłopcem. Jakie dzieliły go relacje pomiędzy innymi osobami. Pomysł na przedstawienie naszego świata za dobre kilka dekad był również dobry, naprawdę nieźle się to czytało, zważywszy na styl pisania autora, który nie zanudzał. 

Podsumowując nie wiem czy polecić Wam tą książkę czy nie. Patrząc wstecz to była naprawdę w porządku, jednak w trakcie czytania, czekałam żeby dojść do końca. Wydawała się ona troszkę naciągana, jednak musicie przekonać się sami, ponieważ opinie tutaj są podzielone, wiele osób poleca tą powieść. U mnie było osobiście pół na pół, może u Was będzie inaczej?

Ocena: 5/10
Ulubiony cytat:
"Być może każdy, kto wciela się w jakąś postać, staje się w końcu tym, kogo udawał."
Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 2,3  cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 158 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)