niedziela, 26 lipca 2015

Recenzja "Niezgodnej".

Hej!
Przychodzę do was z nową recenzją, a mianowicie bardzo znanej książki, (zreszta całej trylogi też) pani Veronici Roth. (tak to się odmienia? XD) Niezgodnej. Zaczynajmy!


Autor: Veronica Roth
Tytuł książki: Niezgodna
Tytuł oryginału: Divergent
Liczba stron: 350
Opis książki:

Jeden wybór może cię zmienić...

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeń
stwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.

Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.

Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.

A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.
~od wydawcy~

Beatrice Prior to szesnastolatka, która mieszka w Altruiźmie frakcji bezinteresownych, która pamaga wszystkim bez względu na okoliczności. Beatrice nie chce tak żyć chce być wolna. Kiedy na teście przynależności otrzymała wynik  niejednoznaczny, to znaczyło tylko jedno Niezgodność. Pasuje do każdej frakcji. Nikt się nie spodziewał, że wybierze Nieustraszoność, miejsce, gdzie eliminują Niezgodnych. Musi tam robić wszystko, czego nie robiła w swojej dawnej Frakcji. Poznaje tam Cztery, instruktora, który okazuje się jej miłością życia. Musi się też zmierzyć się z wrogami- Peterem i jego przyjaciółmi. Poznają się z Czte
ry, już wiedzą, że są dla siebie wszytskim. Jedno staje na przeszkodzie- wojna pomiędzy Eurydycją, a Altruizmem. Pionkami Eurydytów stają się Nieustraszeni. Każdy z nich, oprócz Niezgodnych jest lunatykiem i odpowiedzialna jest za to Jeanie- lider Eurydytów. Czy Tris uda się powstrzymać wojnę? Kim tak naprawde jest Cztery? Przeczytajcie Niezgodną to dowiecie się wszystkiego!


Tak naprawdę na początku do trylogi pani Roth nie byłam przekonana, ale po nią sięgnełam byłam oczarowana. Każda strona wciągała mnie jeszcze bardziej w świat Tris i Cztery. Ich para jest chyba moją ulubioną ze wszystkich jakie do tej pory przeczytałam w książkach. Ogólnie fabuła mi się bardzo podobała, była przemyślana. Podobała mi się walka pomiędzy frakcjami, była trochę brutalna, ale od tego jest wojna, od brutalności i dążenia do władzy.Weronika z bloga Roonie blog link w recenzji wspominała walkę Trybutów i Niezgodnych, o to, że pani Roth "zgapiła" część pomysłu. Przeczytałam Igrzyska i uważam, że tak nie jest. W zupełności są inne. Niezgodna bardzo mnie urzekła i już dzisiaj zacznę Zbuntowaną. Mam nadzięję, że będzie równie dobra jak  Niezgodna, a nawet lepsza. Oceniam ją na zasłużone 11/10. Jestem zadowolona z tej książki.
A wy jak oceniacie Niezgodną? Napiszcie opinię w komentarzu!


SPOJLERY! CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!

Matkai ojciec Tris- umrą, zostaną postrzeleni.
Tris w obronie własnej zabije Will'a swojego przyjaciela.
Pseudonim Czetery wywodzi się od jego koszmarów, miał ich najmniej ze wszytstkich.
Mama Tris też była Niezgodną.
Cztery ma na imię Tobias i był synem Marcusa- przyjaciela rodziców Tris.
Odszedł z Altruizmu, ponieważ ojciec go bił.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)