czwartek, 14 lipca 2016

Recenzja książki: Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie- Rafał Kosik


Imię i nazwisko autora: Rafał Kosik
Tytuł książki: Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie
Liczba stron:  429
Seria: Felix, Net i Nika
Tom: 14
Wydawnictwo: Powergaph
Opis książki:

Wakacyjny Londyn to świetne miejsce na przygodę, lecz jeśli pojadą tam Felix, Net i Nika, a dołączy do nich Laura... Jak zwykle u Kosika - będzie się działo! Gang elegantów, Net za ladą hotelowej recepcji, londyńskie szczury, pewien pies rasy corgi, agent Mamrot i... kłopoty z Niką. W wakacyjną prozę życia bohaterów wedrze się technologiczna moc sztucznej inteligencji i biologiczna potęga nastoletnich hormonów. Bo to książka dla współczesnych nastolatków - będzie trochę strasznie i niebezpiecznie, czasem poważnie, a najczęściej... bardzo śmiesznie.

~Lubimy czytać~

Po złym przeliczeniu pieniędzy przez Neta czwórka przyjaciół musi zarobić na siebie. Po dostaniu maila w sprawie pracy w hotelu Net pisze dla każdego CV , czyli można się domyślić o co chodzi. Mieszają się w w projekt o nazwie Bezpieczne Dorastanie, w który o dziwo Nika ma coś wspólnego. Od wszystkiego nie można się skupić. Londyn rozprasza. Co w tym wszystkim ma wspólnego Stokrotka?

Nie wiem czy wiecie, ale jestem wiernym fanem wytworów Kosika. Pisze świetne książki, które pozwalają zapomnieć o bożym świecie. Tutaj było tak samo. Powieść czytało się szybko i przyjemnie, jednak cała ta akcja i pogoda za oknem powodowała, że sama czułam się taka zamulona. Książka była po części straszna, jednak dzięki Netowi humoru nie brakowało. podoba mi się okładka, która wygrała w konkursie. Poprzednie też były świetne. Niech Was nie zraża liczba tomów, gwarantuję, że nie zniechęcicie się. Większość tomów można czytać niezależnie od serii, bo akcja nie wplata się pomiędzy sobą, tylko jest kilka napomnieć do poprzednich tomów.

Podsumowując polecam Wam świetnego Kosika. Wszystkie jego książki są genialne, tutaj również tak było, jednak miejscami nie mogłam wytrzymać z niecierpliwienia co stanie się na końcu, którego w gwoli ścisłości się nie spodziewałam.

Ocena: 8,5/ 10

Ulubione cytaty:

"Jak budowali ten hotel, to Morze Martwe było dopiero Chore"

"Wiesz dlaczego wolę być pesymistą? O stłuczonej żarówce pesymista powie, że jest w połowie stłuczona. Optymista powie, że jest w połowie niestłuczona. A żarówka, nawet stłuczona w jednej setnej, nie będzie świecić!"

"Jak można nazwać robota- kobietę?- zapytał Net- Robota? Robotka? Robótka? Robocica?"


Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość książki: 2,4 cm.
Mój cel: 159 cm.
Pozostało: 97,2 cm.
 

10 komentarzy:

  1. Nie miałam w ogóle styczności z tą serią i chociaż trochę mnie kusi, to pewnie już się za nią nie zabiorę. Raczej nie znalazłabym na nią czasu, bo widzę, że ma bardzo dużo tomów. :)
    Pozdrawiam,
    GeekBooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda, ponieważ seria jest fenomenalna. Szkoda, że nie można zatrzymać czasu chociaż na trochę...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Teraz przypominają mi się czasy kilka lat temu, kiedy z zapartym tchem czytałam książki z tej serii i zakochiwałam się w bohaterach... dzięki a to miłe wspomnienie! Nie wiem, czy sięgnę dalej po powieści pana Kosika, bo już dawno pozapominałam, co, jak i kiedy się tam działo. Jednakże będzie on stałą częścią mojego życia :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Nowicjuszki"! pattbooks.blogspot.com
    Ps. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek nie trzeba czytać po kolei, w tej akurat większość rzeczy nie nawiązywało do poprzednich tomów, a jeśli takie coś się pojawiło to autor to wyjaśniał.
      Również obserwuję Twojego bloga :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. "(nie)bezpieczne Dorastanie" było świetne, choć dużo brakuje mu do "Trzeciej Kuzynki", która była niesamowita. Humor w książkach Kosika jest niesamowity i nie wiem, jak można byłoby się nie śmiać podczas czytania jego powieści.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzecia Kuzynka to moim zdaniem jego najlepsza książka, tyle tam było grozy... Net jest bardzo zabawną postacią bez niego seria Kosika nie byłaby taka śmieszna :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kiedyś jeszcze jak byłam młodsza chciałam je czytać, ale jakoś w końcu nie przeczytałam. A teraz nie wiem czy są dla mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Kosika można czytać w każdym wieku :D Takie jest moje zdanie przynajmniej.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Super recenzja :) od dawna miałam sięgnąć po tę pozycję ale zawsze ją odstawiałam na później. Muszę się zmobilizować i w końcu ją przeczytać ;)

    Pozdrawiam!
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie zrób to, Kosik to świetny pisarz ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)