sobota, 28 lipca 2018

niezbędnik maga


Imię i nazwisko autora: Rick Riordan
Tytuł książki: Niezbędnik Maga z Domu Brooklyńskiego
Tytuł oryginału: Brooklyn House Magician's Mannual
 Liczba stron: 183
Wydawnictwo: Galeria Książki
Opis książki: 

 
Witaj, nowicjuszu! Mówi Carter Kane. Gratuluję, że dotarłeś do Domu Brooklyńskiego w jednym kawałku. To osiągnięcie oznacza, że pochodzisz z rodu egipskich faraonów i posiadasz magiczne moce. Ale czymże jest moc bez wiedzy, jak się nią posługiwać? Po to właśnie jest ten przewodnik. Znajdziesz w nim quizy, opowieści i informacje o egipskich bóstwach, potworach (tych przyjaznych i tych śmiertelnie groźnych), o tajemniczym Duat i mnóstwie innych spraw. Ten niezbędnik jest niezbędny dla tych z rodu faraonów, którzy stawiają pierwsze kroki na ścieżce bogów. Opowiadam w nim ja, inni magowie (w tym moja siostra Sadie), a nawet kilkoro bogów we własnej osobie. Ale uważaj na sztuczki i niespodzianki – w świecie egipskiej magii wszystko jest możliwe.

PS. Jeśli natkniecie się na komentarze mojej siostry, Sadie, postarajcie się je zignorować.

PPS. Czy ktoś widział mój amulet dżed? Byłoby bardzo niedobrze, gdyby wpadł w niepożądane ręce... 

~Galeria Książki~

Wujka Ricka zaczynałam właśnie od Kronik Rodu Kane. Wtedy rozpoczęła się taka chęć zagłębiania się w mitologię egipską, grecką, rzymską. Ostatnio nie czytałam książek tego autora, ponieważ wychodzi teraz tego tak dużo, że nie nadążam, ale z pewnością po nie sięgnę bo jak mogę nie przeczytać pozycji autora, który wkręcił mnie w czytanie? Mam do Riordana duży sentyment, tak samo jak do Kosika i Rowling. Widziałam już przewodniki do Percy'ego, Magnusa Chase'a, a niedawno ukazał się ten nawiązujący do Kronik Rodu Kane. Dawno nie czytałam tej trylogii, mimo że przewinęła się przez moje ręce dwa razy. Warto sobie przypomnieć najważniejsze aspekty tej książki właśnie dzięki temu niezbędnikowi. Nie polecam czytania jej przed Kronikami, ponieważ wiele wątków jest z nich właśnie zaczerpnięty. 
Na czym ona polega? Jak wygląda? Z grubsza Wam to przedstawię. 
Z początku jest wstęp, przez całą książkę przewijają się krótkie historie, porady, malutkie rysunki, które bardzo przypadły mi do gustu. Dużo poświęcone jest bogom i do każdego przypada krótki quiz/ teścik, który pomoże nam nieco zapamiętać informacje na dany temat. Do tego są komentarze boga Setne. Historie są opisane przez różne postacie, które przewijają się przez całą trylogię. 
Czyta ją się dosyć szybko i nie nudzi, ponieważ wszystko się przeplata i nie są to suche fakty, które trzeba przeczytać kilka razy żeby coś zapamiętać. Riordan jest znany właśnie z tego, że w ciekawy sposób uczy mitologii. To mi się bardzo podoba. 

Podsumowując ten niezbędnik jest najbardziej w porządku dla fanów Kronik Rodu Kane, którzy chcieliby przeczytać dodatek na temat tej trylogii. Książka jest zabawna i wielu czytelnikom przypadnie do gustu.

Ocena: 7/10

Dziękuję wydawnictwu Galeria Książki za możliwość zrecenzowania tej książki!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)