wtorek, 9 sierpnia 2016

#6, #7, #8, #9 Wielki Liebster Blog Award!


Cześć! 
Nie było mnie dwa tygodnie, tylko dwa tygodnie, a tutaj aż cztery nominacje do LBA! :D Bardzo się cieszę, ten post będzie długi i może chociaż ktoś go przeczyta. Dziękuję bardzo: Laurze z bloga Śnię z Książkami, Paulinie z bloga Otwarte Wrota, Ani z bloga Ania Bloguje oraz Wiolecie z bloga Zapoczytalna. A więc zaczynajmy!



1. Oglądasz jakieś seriale? Jakie?

Wiem, że jestem dziwna, ale nie lubię dość filmów, co tyczy się  również seriali, nie mam na nich też czasu, jednak bardzo spodobał mi się Pretty Little Liars, teraz czekam na kolejne odcinki :)

2. Gdybyś mogła porozmawiać z jakimś pisarzem, kto to by był?

Gdybym mogła wybrałabym J.K Rowling, ale bardziej realny pisarz to Rafał Kosik.

3. Co według Ciebie powinna zawierać dobra recenzja?

Nie powinna być przydługa, informacje ogólne o książce- liczba stron, subiektywną opinię oraz własne zdjęcie okładki.

4. Kolekcjonujesz coś?

Oczywiście książki i do tego zakładki.

5. Jakie miejsca chciałabyś najbardziej odwiedzić?

Jak wcześniej wspominałam na moim blogu chciałabym odwiedzić Finlandię, Londyn i do tego Włochy, a najbardziej Wenecję :)

6. Od jak dawna blogujesz?

Blogować zaczęłam 31 stycznia, więc mija już rok czasu, jeszcze trochę i będą dwa lata :)

7. Skąd pomysł na nazwę bloga?

Kto czyta mojego bloga wie, że nazwa wzięła się od Luny Lovegood, tak nazywano jej w angielskiej wersji HP, Loony znaczy świr, a w przekładzie jest to Pomyluna.

8.  Trochę reklamy... jakie są Twoje ulubione blogi?

Po prawej stronie w karcie "Czytam i polecam" mam blogi, które czytam, jednak mam dwa, które czytam na bieżąco, jest to blog Madzi Only Experiences Magda naprawdę świetnie pisze! Drugi blog to Zapoczytalna autorstwa Wiolety, pamiętam jak skomentowała mi post i ja od początku zaczęłam ją odwiedzać i komentować. Pozdrawiam Was dziewczyny :) Wszystkich przy okazji też.

9. Oglądasz polskich lub zagranicznych booktuberów?

Tak! Teraz gdy coś robię przy biurku to włączam sobie booktuba i słucham coś robiąc. Teraz nawet to robię. Zagranicznych w ogóle nie oglądam. Najbardziej lubię Aliska Czyta, Totallbooknerd7, Book Reviews by Anita oraz Maja K. Sama chciałabym założyć taki kanał, ale za bardzo się wstydzę, może kiedyś.
10. Jesteś humanistą czy raczej ciągnie Cię do przedmiotów ścisłych?

Chemia, fizyka? O nie, nie! Wolę język polski.

11.Spotykasz się często z tak zwanymi hejterami? Jak sobie z nimi radzisz?

Nie, jeszcze na moim blogu nie było żadnych hejtów, mój blog jest jeszcze mały, więc nikt taki jeszcze się tutaj nie przedarł.


1. Wolisz kupować książki, czy pożyczać je od znajomych lub z bibliotek?

Ja zazwyczaj książki kupuję, ponieważ nie mam  dostępu do większej biblioteki, a w szkolnej nie ma zbyt ciekawych pozycji.

2. Popularna seria książek/książka, której nie przeczytałaś?

Jak są popularne serie to zazwyczaj czytałam pierwszą część. Tak było z Darami Anioła. W ogóle nie przeczytałam Zwiadowców, nie lubię takich klimatów, nie bijcie.

3. Książek z jakiego gatunku jest najwięcej w twojej domowej biblioteczce?

Wydaję mi się, że fantastyki, ale nie może zabraknąć typowych młodzieżówek.

4. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś porozmawiać i dlaczego?

Można się domyślić, że jestem wielką fanką Luny, więc wybrałabym ją.

5. Czy jesteś jedynym molem książkowym w twojej rodzinie? Jeśli nie to z kim dzielisz tę pasję?

W moim domu czyta również moja siostra, a w rodzinie ciocia i kuzyn ;)

6. Kawa, herbata czy coś chłodnego?

Bardzo lubię herbatę, jednak nie pogardzę czymś chłodnym :)

7. Czy potrafisz czytać gdy ludzie w twoim otoczeniu rozmawiają, czy wolisz kiedy jest cicho?

Oczywiście wolę jak jest cicho, jednak gdy zdarzy czytać mi się przy ludziach to mogę skupić się tak, że nie zwracam na nich uwagi, jakby nie istnieli.

8. Wracasz do już raz przeczytanych książek?

Tak, serię HP czytam po raz trzeci, tylko po angielsku, teraz będę czytać od nowa trzy serie Riordana, czyli Percy Jackson i bogowie Olimpijscy, Olimpijscy Herosi, oraz Kroniki Rodu Kane.

9. Wydawnictwo, którego najbardziej nie lubisz? 

Nie zwracam uwagi na wydawnictwo, ale wybrałabym Wydawnictwo Olesiejuk, ponieważ przeciąga wydanie Ulysses Moore. Kilka serii Baccalario również nie wydali do dzisiaj.

10. Jaki jest twój ulubiony klasyk?

Rzadko czytam klasyki, ale wybrałabym Sherlocka Holmesa :)

11. Zdarza ci się czytać książki w innym języku?


Tak, od paru miesięcy czytam Harry'ego Pottera w wersji anglojęzycznej teraz gdy byłam w Niemczech kupiłam sobie The Hunger Games oraz The Fault In Our Stars. Byłam w Niemczech kupowałam książki po angielsku :D




1. Z jakiego wydawnictwa posiadasz najwięcej książek?

(Liczy) Na pierwszym miejscu ku mojemu zdziwieniu znajdują się książki Wydawnictwa Olesiejuk - 18 pozycji, później jest Galeria Książki- 16, a na trzecim miejscu angielskie wydawnictwo Bloomsbury, które wydało HP- 7 książek.

2. W jakim kolorze masz najwięcej książek?

Chyba w w czarnym lub odcieniach niebieskiego i fioletu ;)

3. Jaką niewydaną jeszcze książkę w Polsce chciałbyś/chciałabyś przeczytać?

Oczywiście Ulysses Moore, ponieważ jak wspominałam wydawnictwo nie chce go wydać.

4. Pożyczasz swoje książki innym osobom?

Tak nie mam z tym problemu, jednak irytuje mnie gdy ktoś ją podniszczy, lub przetrzymuje. Kiedyś nawet pożyczyłam Złodzieja Pioruna moim dwóm nauczycielką od polskiego. Nie oddawały mi jakieś pół roku. Musiałam się upominać. Nie polecam pożyczać książek nauczycielom.

5. Czy często kupujesz książki?

To zależy, mogę kupyować kilka w miesiącu, jednak się zdarzy, że czasem w ogóle.

6. Czy twoim rodzicom (lub znajomym) przeszkadza to, że czytasz?

Nie, moja mam się bardzo z tego cieszy, tylko czasami się denerwuje, gdy jesteśmy w jakimś sklepie i naciągam ją na książkę, którą zobaczę.

7. Wolisz wypożyczać czy kupować sobie książki?

Jak wspominałam wcześniej książki zazwyczaj kupuję, ponieważ mam dalej do większej biblioteki.

8. Co cię irytuje u innych moli książkowych?

Tak naprawdę nie ma u mnie typowych moli książkowych i nie mogę się zbytnio wypowiedzieć na ten temat.

9. Masz możliwość pojechania na wakacje do dowolnego fikcyjnego miejsca. Gdzie pojedziesz? 

Kurczę Hogwart jest zamknięty na wakacje, ale rodzina Weasleyów może by mnie przyjęła, a tam z pewnością byłby Harry i Hermiona. Jeżeli to by nie wypaliło wybieram Obóz Herosów.

10. Lubisz podróżować? Jakie miejsca chciałbyś/chciałabyś zwiedzić?

Jak wcześniej wspominałam wybrałabym się do Finlandii, Londynu lub Włoch ;)

11. Czy lubisz czytać fanfiction? Co o nich sądzisz?

Nie lubię czytać na komputerze, telefonie... nie mam nigdy czasu na czytanie fanfiction oraz nie mogę znaleźć takiego, które spodobałoby mi się naprawdę tak, że czekałabym na kolejne rozdziały.



1. Wolisz zagraniczne, czy rodzime książki?

Zdecydowanie czytam więcej zagranicznych książek, z polskich rzadko, ale najbardziej lubię twórczość Rafała Kosika.

2. Twoja cała rodzina czyta, czy jesteś wyjątkiem?

U mnie w domu czyta siostra jak wspominałam, ale w rodzinie tak nałogowo czyta ciocia, nie wiem jak z kuzynem, ale też dużo czyta.

3. Jaka książka ostatnio bardzo Cię zawiodła?

W podsumowaniu mówiłam, ze oczekiwałam czegoś więcej od Dumy i Uprzedzenia, no ale co to XIX wieczna powieść.

4. Jak myślisz, co zobaczyłabyś w Zwierciadle Ain Eingarp?

Ciekawe pytanie, chociaż nie wiem co bym tam zobaczyła, jakbym tam spojrzała pewnie bym się dowiedziała, haha.

5. Jaką książkę poleciłabyś innym blogerom i dlaczego akurat tę?

Z pewnością Ulysses Moore, tą serię docenia naprawdę mało osób, chociaż jest świetna, polecam!

6. Wyobraź sobie świat bez książek. Jak wypełniałabyś wolny czas?

Ja tak mam, że rzadko się nudzę. Świat bez książek byłby pusty, na szczęście byłoby rysowanie i kolorowanki (przy okazji niedługo na blogu post)

7. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie książek?

Zależy ile go posiadam Jak mam weekend to jak powieść mnie wciągnie to potrafię przeczytać połowę teraz to sobie rozkładam po 50 stron książki po polsku, oraz 40 po angielsku.

8. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki? 

Tak mam, na przykład używam zakładek, przy okazji nie zaginam rogów, nie piję i nie jem przy książce i mam tak, co jest trochę dziwne, że przed każdym czytaniem myję ręce.

9. Czym zaznaczasz miejsce, w którym skończyłaś czytać? 

W pytaniu wyżej napisałam, że zakładek, których już się trochę uzbierało, jak będzie ich więcej to może zrobię post o nich :)

10. Ulubiona lektura szkolna z podstawówki?

Pamiętam, że bardzo podobał mi się Ten Obcy, chociaż dużo osób jej nie trawi, oraz kochane Opowieści z Narnii.

11. O czym marzysz w chwili obecnej?

Teraz? W spokoju spędzić te wakacje w moim cichym pokoju, bo już mam dosyć tych szumów, jestem samotnikiem...


Jejkuu ile tego się nazbierało. Zdenerwowałam się, że nacisnęłam jakieś klawisze i większość posta mi się usunęła, a byłam przy końcu, ale napisałam tego posta i mam nadzieję, że chociaż ktoś to przeczyta. Dziękuję dziewczynom, teraz moje pytania:

1. Posiadasz kolorowanki antystresowe? Pokażesz pokolorowane strony, które ci się najbardziej podobają?
2. Najgorsza powieść przeczytana w życiu?
3. Czytasz szybko/ wolno ile zajmie ci przeczytanie książki w wakacje, która liczy ok. 500 stron?
4. Jak dużą kolekcję zakładek posiadasz?
5. Najgrubszy i najcięższy tom na Twojej półce?
6. Może jedna ciekawostka o Tobie?
7. Lubisz taki/ LBA?
8. Magiczna kreatura, którą chciałabyś trzymać w ogrodzie?
9. Najgorsza adaptacja filmowa według Ciebie?
10. Ile trwał najdłuższy kac książkowy w Twoim życiu?
11. Czy spotkałaś kiedyś autora książkowego?

Nominuję:


I to na tyle :) Do zobaczenia jutro, mam dla Was recenzję :) Na razie! 

18 komentarzy:

  1. Hej! Naprawdę super mi się czytało te odpowiedzi. Bardzo mądrze piszesz:) Dopiero odkryłam Twojego bloga, ale myślę, że zostanę tutaj na dłużej:)
    Może wspólna obserwacja? Jeśli tak, daj znać u mnie na blogu:)

    http://fashioneasiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Co do obserwacji to z pewnością jeśli zaczniesz ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. zaczęłam:) Twoja kolej :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominację:) Co prawda na razie nie planuję takiego wpisu, ale gdy nazbiera mi się więcej nominacji to odpowiem na pewno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :) Będę czekać cierpliwie.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. O, ja też nie za bardzo przepadam za filmami - jak na razie nie zaczęłam też żadnego serialu, choć przyjaciółka gorąco mnie do nich namawia.
    Byłam w Wenecji, to piękne miasto! <3
    A ja chyba oglądam więcej zagranicznego booktube'a, bo uwielbiam oglądać te ogromniaste biblioteczki ^^
    Świetne odpowiedzi!
    Zapraszam na recenzję "Cinder"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Tobie Pretty Little Liars :) Na początku wydaje się nudny, a później jak to mówi Anita z Book Reviews "Rozpiernicza system i to totalnie". Zazdroszczę Ci Wenecji, może kiedyś odwiedzę. Muszę spróbować z zagranicznymi booktuberami.
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam! :)
      Zaraz wpadnę na recenzję ;)

      Usuń
  4. Super LBA! (też uwielbiam Lunę) haha
    Czekam na recenzję ;D

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Pjona za Lunę :D
      Niedługo się zabiorę, tylko obejrzę serial.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Jakoś tak dziwnie jest, kiedy ktoś na blogosferze mówi na mnie wprost Madzia :D Choć nic w tym dziwnego, skoro jesteśmy znajomymi na Facebooku ;) Dziękuję <3
    Wenecja jest przepiękna, już raz ja odwiedziłam i nie mam dosyć.
    Ja jestem takim dziwnym typem, co niby jest humanistą, a lubi matematykę i geografię :D
    Obecnie jestem jedynym czynnym molem książkowym w domu. Moja ciocia mogłabym się zaliczyć do tego grona, ale z pewnych przyczyn... nie może.
    Zależy na jakiego nauczyciela się trafi. Moja polonistka z gimnazjum na pewno w końcu oddałaby. Zresztą sama pożyczała mi swoje książki :P
    Olesiejuk ma u mnie dużego minusa za niewydawanie książek Baccalariego :/
    "Ulysses Moore" ma całkiem podobną sytuację we Włoszech. Jakaś Włoszka gdzieś pisała, że mało kto kojarzy tę serię :/
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz co dziękować, to prawda, że twoje teksty są świetne :D
      Zazdroszczę wyjazdu do Wenecji, chciałabym popływać na gondoli.
      Na szczęście, za kilka lat nie będę musiała kupować książek, ponieważ moja siostra ma sporą biblioteczkę :D
      Ehh nie wiem jak można nie czytać Baccalario.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Świetny post i chociaż długi to szybciutko się go czytało :D U mnie rodzice trochę się wkurzają, że dużo czytam. Twierdzą, że to mało pożyteczne zajęcie. Szkoda :)
    Ja też uwielbiam Lunę <3 I w ogóle całą serię o Harrym Potterze <3
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tego powodu :D Lepsze to, niż oglądanie cały czas telewizji i siedzenie przy komputerze. A kto nie kocha HP? :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Też oglądam Totallbooknerd7 i Books Reviews by Anita :D "Ten obcy" był moją lekturą w podstawówce i bardzo mi się podobał, no i "Opowieści z Narnii" też były świetne :) Mam zamiar przeczytać wszystkie części "Opowieści z Narnii", ale nie wiem jeszcze kiedy ;)
    Dziękuję za nominację, chętnie na nią odpowiem :)
    Pozdrawiam *.*
    http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo one "Rozpierniczają system i to totalnie" :D Polecam Ci Aliska Czyta jeśli nie oglądasz ;) Ja zaczęłam Opowieści z Narnii i zatrzymałam się na tomie 3 jakiś rok temu, już mi się tak nie podobał jak pierwszy.
      Nie ma sprawy ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ja dawniej kolekcjonowałam znaczki, pocztówki oraz monety, ale już tego nie robię, chociaż bardzo milo to wspominam :D Teraz zostały mi tylko książki, ale mam tak zapchane półki, że muszę ratować się biblioteką publiczną :/
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam kolekcjonować znaczki, ale mi nie wyszło :/ Zazdroszczę ci, że możesz chodzić do biblioteki, ja lubię obłożone książki, tak fajnie mi się je czyta.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)