niedziela, 25 marca 2018

Żółwie aż do końca- John Green


Imię i nazwisko autora:John Green
Tytuł książki: Żółwie aż do końca
Tytuł oryginału: Turtles All the Way Down
 Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Bukowy Las
Opis książki:
 
 Szesnastoletniej Azie do głowy by nie przyszło, że będzie prowadzić śledztwo w sprawie tajemniczego zniknięcia miliardera Russella Picketta. Jest jednak sto tysięcy dolarów nagrody do zgarnięcia, no i jej Najlepsza i Najbardziej Nieustraszona Przyjaciółka Daisy bardzo chce rozwiązać tę zagadkę!

Dziewczyny wspólnie próbują dotrzeć do Davisa, syna miliardera, którego Aza poznała kiedyś na letnim obozie. Na pozór niewiele ich dzieli, ale tak naprawdę jest to przepaść.

Aza się stara. Stara się być dobrą córką, dobrą przyjaciółką, dobrą uczennicą, a nawet detektywem, jednocześnie zmagając się z obezwładniającymi lękami i dręczącymi myślami, których spirala coraz bardziej się zacieśnia. 
 
~Lubimy Czytać~
 
Wszystkie książki Greena oprócz "19 razy Katherine" mam już za sobą. Internet w 2017 roku zalała fala recenzji jego nowej powieści, więc ja też musiałam z tego skorzystać i zakupić nową jego książkę. Bardzo lubię tego autora za to, że pisze w formie pierwszoosobowej, wtedy jakoś bardziej wiążę się z głównym bohaterem. Do tego ma on naprawdę specyficzny styl pisania, który uwielbiam. Na tą książkę wyczekiwałam, jednak gdy już ją przeczytałam to się lekko zawiodłam. Spodziewałam się czegoś innego. Nie czuję tutaj takiego Greena jak np w Szukając Alaski. Była taka nijaka. Mimo to dalej lubię tego autora i czekam na jego inne książki. Lekko denerwowała mnie Aza, jednak  polubiłam ją. Pokazane tutaj były ważne aspekty relacji między rodziną, coś tej ksiażki można wynieść. Do tego naprawdę wciąga.

Podsumowując nie jest to moja ulubiona książka tego autora,. Chyba najsłabiej ją ocenię ze wszystkich  poprzednich pozycji pana Jana Zielonego. 

 Ocena: 6/10
Ulubiony cytat:
 
"Łudzisz się, że jesteś malarzem, a w rzeczywistości jesteś płótnem."

Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 2,5  cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 133,9 cm.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)