wtorek, 27 marca 2018

Pusta Noc- Paulina Hendel


Imię i nazwisko autora: Paulina Hendel
Tytuł książki: Żniwiarz Pusta Noc
Liczba stron: 432
Tom: 1
Cykl: Żniwiarz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Opis książki:

 Na pierwszy rzut oka Magda jest zwykłą dwudziestolatką. Czas wypełnia jej praca w małej księgarni oraz obowiązki domowe. To jednak tylko pozory, gdyż w wolnych chwilach, zamiast spotykać się z rówieśnikami, Magda tropi upiory rodem ze słowiańskich wierzeń. Z krainy umarłych ucieka najpotężniejsza istota, z jaką żniwiarze kiedykolwiek musieli się zmierzyć. Tymczasem między Magdą a Mateuszem, tajemniczym chłopakiem, który niedawno wprowadził się do miasteczka, zawiązuje się nić sympatii. Dziewczyna pokazuje Mateuszowi świat słowiańskich wierzeń, nie mając pojęcia, że już wkrótce ona i jej przyjaciele znajdą się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. 

~Lubimy Czytać~

Rzadko sięgam po książki od polskich autorów, nie wiem dlaczego, ponieważ zawsze mi się one podobają.  O tej książce była duża fala pozytywnych opinii, a jako że zobaczyłam ją w mojej miejskiej księgarni to czemu nie? Historia na pierwszy rzut oka wydawała się ciekawa. Mitologia słowiańska. Uwielbiam wszystkie mitologie a ze słowiańską nie miałam jeszcze styczności. 
Powiem od razu. Zakochałam się w tej książce. Autorka ma super styl pisania do tego wszystko jest tak ślicznie wydane, że aż chce się czytać. Pani Paulina świetnie przedstawiła tą historię, akcja się przewija w szybkim tempie. Nie jest nudna. Są tutaj różne potwory z mitologii słowiańskiej.Te wszystkie polskie nazwy wydają mi się takie swoje, co przypomina mi jak dawno nie czytałam powieści z Polski. Muszę nadrobić to wszystko.

Podsumowując bardzo spodobała mi się Pusta Noc i mogę ją Wam polecić, jeśli nie mieliście z nią styczności. Nie zawiedziecie się.

Ocena: 9/10  

Ulubiony cytat:

"Przecież Polska nie zaistniała ot tak w chwili, kiedy przyjęła chrzest. Na tych samych terenach działo się wiele ciekawych rzeczy, żyli ludzie, którzy wierzyli w starych bogów oraz najróżniejsze demony. Mieli swoje święta, własne tradycję. Chrześcijaństwo, nie mogąc tego wszystkiego wyplewić z umysłów ludzi, zaczęło przejmować niektóre ze starych zwyczajów."

Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 3,5  cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 133,9 cm.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)