niedziela, 20 sierpnia 2017

Świat Zofii- Jostein Gaarder


Imię i nazwisko autora: Jostein Gaarder
Tytuł książki: Świat Zofii
Tytuł oryginału: Sofies Verden
Liczba stron: 560
Wydawnictwo: Jacek Santorski & Co
Opis książki:

Zofia prowadzi zwyczajne życie aż do momentu, gdy niespodziewanie zaczyna otrzymywać listy zagłębiające ją w tajniki historii filozofii. Poza tym w tajemniczy sposób dostarczane są jej kartki z życzeniami urodzinowymi i listy adresowane do niejakiej Hildy.

~Wikipedia~

Każdy na lekcji historii lub polskiego miał na swoich lekcjach filozofów. Mnie ten temat osobiście ciekawił, nie wiem jak Was. Moja ciocia kupiła mi tą książkę i jakoś tak słabo mnie do niej ciągnęło, zważywszy na to, że była dosyć gruba, jednak dosyć szybko się za nią zabrałam i jak najbardziej nie żałuję. Książka jest połączeniem przygody i nauki, więc jest to coś o wiele lepszego niż zwykłe podręcznikowe fakty. Jest ona przeznaczona dla młodzieży, jednak nadaje się również dla dorosłych. Styl pana Gaardera jest świetny i naprawdę szybko uwinęłam się z Zofią. Byłam bardzo ciekawa co stanie się na końcu o co z tym wszystkim chodzi. Naprawdę nie spodziewałam się tego wszystkiego co się stało. Autor w niej daje dosyć dużo informacji, więc momentami książka była dosyć nużąca, ale wszystko potem nadrabiała fabuła. To jest coś takiego alla Percy Jackson, tylko tutaj mamy filozofów, jednak ma taki sam cel: bawić i uczyć. Kolejnym plusem jest to, że jest tutaj więcej niż na lekcjach. Możecie się dowiedzieć więcej w dziedzinie filozofii, która Was interesuje. Autor nie przesadził z główną bohaterką, jest taka jacy naprawdę są nastolatkowie. W niektórych książkach autorzy za dużo im dokładają. Powiem szczerze, że nawet polubiłam tytułową Zofię. Coś mi jednak w niej brakowało, może autor jej nie przedstawił w jakiś szczególny sposób, ogólnie bohaterowie byli zbyt płascy, jednak nie był to zbyt duży mankament. 

Podsumowując jestem najbardziej na tak. Jeżeli ktoś chce sobie przypomnieć coś z filozofii lub dowiedzieć się czegoś więcej to polecam.

Ocena: 7/10

Ulubiony cytat:

"Wszyscy ludzie są mniej lub bardziej dziwni. Jestem człowiekiem, a więc jestem mniej lub bardziej dziwna."

Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość: 3,9 cm.
Mój cel: 163 cm.
Pozostało: 95 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)