niedziela, 14 lutego 2016

Recenzja książki: "Byliśmy Łgarzami"- E. Lockhart

                                                       Imię i nazwisko autora: E. Lockhart
Tytuł książki: Byliśmy Łgarzami
Tytuł oryginału: We Were Liars
Liczba stron: 246
Wydawnictwo: Ya!

Opis książki:

Byliśmy łgarzami to współczesna, wyrafinowana i trzymająca w napięciu powieść, która przebojem wdarła się na listy bestsellerów „New York Timesa”.
Polecana przez Johna Greena, autora bestsellera Gwiazd naszych wina.
Szacowna i bogata rodzina spędza wakacje na prywatnej wyspie. Dwóch braci i ich piękna siostra zaprzyjaźniają się z charyzmatycznym rówieśnikiem o politycznych ambicjach. Łącząca ich relacja niebawem zmieni się w destrukcyjną więź. Wypadek. Tajemnica. Kłamstwo. Wielka miłość. Prawda.

~Lubimy czytać~

Cadence należy do rodziny Sinclairów. Jest to bardzo bogata rodzina, która ma nawet własną wyspę. Cady (bo tak nazywają ją bliscy) wraz z całym pokoleniem spędza tam właśnie wakacje. Ich paczka: Johnny, Cadence, Mirren i Gat dniami przesiadują na plaży, na dachu, grają w tenisa, są gdziekolwiek. Pewnego lata zdarza się wypadek. Pływając w wodzie Cady uderza głową w kamienie i przez to traci pamięć, oraz ma silne bóle migrenowe. Chce sobie przypomnieć dlaczego to nastąpiło. Przecież musiał być powód...

Opinia na temat, Byliśmy Łgarzami jest podzielona. Części osób nie przypadła do gustu, drugiej natomiast wręcz przeciwnie. Ja jestem w tej drugiej części. Pokochałam Łgarzów. Gdy ją czytałam czułam na karku ciepły zapach lata. Jednak czasami nie wiedziałam o co autorce chodzi.  Ale pokazała nam również, że pieniądze, albo ich nadmiar powodują u człowieka chcęć władzy. Chce więcej. Nawet gdy nie wykorzysta tego do końca. Jak to powiedział John Green "Diabelnie Inteligentna". W 100 % się z nim zgadzam. Tutaj to nastolatkowie przewyższali inteligencą dorosłych. Gdy przeczytałam koniec otworzyłam szeroko oczy i powiedziałam "Że co? Tak nie mgło się skończyć!"

Podsumowując Byliśmy Łgarzami to bardzo ciekawa książka. Na końcu autorka mnie zaskoczyła. Jednak pewne niedociągnięcia sprawiły, że daję taką ocenę, a nie inną.

Ocena: 7,5/ 10

Ulubiony cytat:

„Milczenie to warstwa ochronna, zabezpieczająca przed cierpieniem.”

 Książka bierze udział w wyzwaniu:
PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU:
Grubość książki: 2 cm.
Mój cel: 159 cm.
Pozostało: 140, 3 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)