wtorek, 22 grudnia 2015

Recenzja książki "Książę Mgły"- Carlos Ruiz Zafon

Imię i nazwisko autora: Carlos Ruiz Zafon
Tytuł książki: Książę Mgły
Tytuł oryginału: El Principe de la Niebla
Liczba stron: 197
Cykl: Trylogia Mgły
Wydawnictwo: Muza Warszawskie Wydawnictwo Literackie

Opis książki:

Rodzina Carverów (trójka dzieci, Max, Alicja, Irina, i ich rodzice) przeprowadza się w roku 1943 do małej osady rybackiej na wybrzeżu Atlantyku. Zamieszkuje w domu niegdyś należącym do rodziny Fleishmanów, których dziewięcioletni syn Jacob utonął w morzu. Od pierwszych dni dzieją się tutaj dziwne rzeczy; nocą w ogrodzie Max widzi posągi artystów cyrkowych. Dzieci poznają kilkunastoletniego Rolanda, od którego dowiadują się różnych ciekawostek o miasteczku i o zatopionym pod koniec pierwszej wojny statku. Poznają także dziadka Rolanda, latarnika Victora Kraya. To on opowie im o złym czarowniku, Księciu Mgły, który gotów jest spełnić każdą prośbę lub życzenie, ale w zamian żąda bardzo wiele. Coś, co dzieciom wydaje się jeszcze jedną miejscową legendą, szybko okazuje się zatrważającą prawdą.
Musiało upłynąć wiele lat, by Max zdołał wreszcie zapomnieć owe letnie dni, podczas których odkrył, niemal przypadkiem, istnienie magii.


Jest wojna rok 1943. Maksymilian Carver nie chce zostawić rodziny w tym świecie. Chce wyjechać, wyjechać tam gdzie o wojnie są tylko pogłoski. Tak też robi. Wyprowadzaja się wraz z rodziną do małego miasteczka, niedaleko morza. Dowiadują się, że dom należał niegdyś do rodziny Fleichmanów, ale zdarzyła się tam tragedia. Syn Jackob utonął w morzu, a po poru tygodniach umarł doktor Fleichman. Max wyglądając przez okno dostrzega posągi. Postanawia je sprawdzić. Niby zwykłe posągi, ale coś jest w nich nie tak. Ich położenie zmienia się. Ucieka czym prędzej i prubuje o nich zapomnieć. Spotyka Ronalda nastolatka mieszkającego w miasteczku. Zaprzyjaźnia się z nim. Od kiedy tu zamieszkali w misteczku dzieją się dziwne rzeczy. Jest dużo mgły. Bardzo dużo tajemniczej mgły....
Kim jest tytułowy Książę Mgły? Co dziwnego dzieje się w miasteczku? Przeczytajcie Księcia Mgły wszystkiego się dowiecie!


O Zafonie już dawno słyszałam. Ludzie twierzdzili, że to świetny pisarz. "Cień wiatru" jego najbardziej znaną książkę ma nawet moja siostra i szczerze ją poleca. Gdy byłam w Biedronce przegladałam książki i jedna spadła mi pod kosze z książkami. Gdy ją wyciągnęłam okazało się, że to powieść tego autora. Przekonała mnie bardzo okładka- widmowo zielona. Opis też był dość dobry więc ją kupiłam. Minęło sporo czasu od kupna tej książki. Zaczęłam ją wczoraj. Przeczytała około trzydzieśći stron i dzisiaj skończyłam całość. I powiem jedno: Genialna! Jestem oczarowana i z każdą stroną czytałam więcej i odrywałam się żeby powiedzieć "O kurdę". Była lekko straszna, ale to dawało jeszcze wiekszą chcęć do czytania. Jest to debiut autora. Ciekawa jestem jakie są inne ksiązki tego pisarza. 

Podsumowując. Książę Mgły to super książka z lekkim dreszczykiem horroru. Bardzo wam ją polecam. Z pewnością sięgnę po drugą i trzecią część.
Ocena: 9,5/10
Czytaliście Księcia Mgły? Spodobał wam się on tak samo jak mnie? Podzielcie się opinią w komentarzu!
Z okazji nadchodzących świąt życzę wam dobrego karpia, dużo książek pod choinką i żebyście spędzili ten czas wesoło z rodziną :)
Pozdrawiam. Cześć!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz na moim blogu, dzięki Wam mam więcej chęci na dodawanie postów :)